.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا می گوییم؛ قیام امام حسین(ع) پیروز شد؟
شمال نیوز - با شهادت امام حسین علیه السلام بزودی شکافهای شکست در ارکان حکومت یزید یکی پس از دیگری دهن باز کرد و آن را چنان ساقط کرد که سه سالی نکشید که یزید با خواری و خفت از دنیا رفت و پسرش معاویه (معاویه ی دوم) که ولیعهدش بود، از پذیرش حکومت موروثی پدرش، سر باز زد و در خطبه ای که خواند نشان داد که یزید حتی پیش فرزندش هم شکست خورده است.

معاویه ی دوم در آن خطبه چنین گفت : پس از حمد و ثنای خداوند، ای مردم، ما به وسیله ی شما امتحان شدیم و شما به وسیله ی ما، و از آنکه ما را خوش ندارید و از ما بدگویی می کنید، بی خبر نیستیم.همانا نیای من معاویة بن ابی سفیان با کسی در امر خلافت به نزاع پرداخت که در خویشاوندی با پیامبر خدا از او سزاوارتر و در اسلام از او شایسته تر بود.

کسی که پیشرو مسلمانان بود و اول مؤمنان و پسر عموی پیامبر پروردگار جهانیان و پدر فرزندان خاتم پیمبران، جد من نسبت به شما گناهانی مرتکب شد که می دانید و شما هم با او چنان رفتار کردید که انکار دارید، تا مرگش فرارسید و در گرو عمل خویش گرفتار آمد. سپس پدرم را عهده دار حکومت ساخت با اینکه از او امید خیر نمی رفت.

پس بر مرکب هوس نشست و گناه خود را نیکو شمرد و امیدش بسیار شد. لیکن آرزو به دستش نیامد و اجل دست او را کوتاه ساخت .نیرومندی او به پایان رسید و مدت او سرآمد و در گورش، گرو گناهان و اسیر بزهکاریهای خویش گردید .
سپس گریه کرد و گفت: ناگوارترین چیزها بر ما آن است که بد مردن و به رسوایی بازگشتن او را ]از دنیا، با زشتی و رسوایی رفتن را[ می دانیم؛ چرا که او عترت پیامبر را کشت و حرمت را از میان برد و کعبه را سوزانید و من آن نیستم که حکومت بر شما را به عهده گیرم و مسئولیتهای شما را تحمل کنم .اکنون خود دانید و خلافت خود، به خدا قسم اگر دنیا غنیمت است ما بهره ای از آن بردیم و اگر هم خسارت است آل ابوسفیان را همچنانکه از آن به دست آورده اند بس است.


تحریف شناسی عاشورا و تاریخ امام حسین علیه اسلام
نویسنده محمد صحتی سردرودی

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.